"Baby 4 måneder, vil ikke sut, men tommelfinger."
Hejsa..
Jeg har en datter på snart 4 måneder. Hun vil ikke bruge sut, selvom vi prøver næsten dagligt. Nu er problemet så at hun er begyndt at sutte på sine tommelfingre...Tager den ud af munden når jeg ser det. Hvad skal vi gøre for det er jo ikke godt for hende, men vil jo heller ikke tage det fra hende hvis hun føler sig tryg. Og sutten vil hun altså bare ikke..
På forhånd tak
Randi
Lisbeths svar
Hej Randi! Du har formentlig forsøgt flere sutte modeller, har du mon prøvet dem af naturgummi?
Når jeg skal lær et barn at bruge sutten, stikker jeg en snip af tøjbleen gennem sutteringen. Bøjer min hånd foran barnets mund og sidder og siger,hmmm ja god sut , og selvom de brokker sig og vil spytte ud, så bliver jeg ved, til en vis grænse. Jeg bruger dog ikke plaster som jeg har set de gjorde i gamle dage.
Det er frustrende når hun ikke vil og klart hun så tager tommelfingeren.
Du har helt ret, hvis ikke du kan formå hende til at bruge en sut så ,må hun have noget der kan trøste, og så lille som hun er , bliver det tommelfingren. Når hun bliver lidt større, kan du sikkert bytte med en snip af en pude et sovedyr eller andet. Tag det roligt, deter ikke alle børn der får skubbet ganen så de skal tandrettes.
Fortsat held og lykke me dhende.
Varme hilsne r
>Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld