Eksperthjælp: Skader det mit barn på 19 måneder(er sammen med far) at undvære mor i en uge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.429 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. april 2011

Lisbeth Jess

"Skader det mit barn på 19 måneder(er sammen med far) at undvære mor i en uge. "

Småbarn 19 månder er det o.k at undvære mor i en ugeHej Lisbeth.

Jeg skal en uge til Cypern med min store datter på 7 år her til maj. Det skal kun være mig og hende da hun har haft det svært med at være blevet storesøster, og savner at være alene med mig. Så planen er at vi skal have en ren mor-datter hygge ferie. Min lille datter på 19 måneder skal i den uge være sammen med sin far, i hendes vante omgivelser og med hendes faste rutiner. Derudover vil hendes mormor også komme forbi nogle af dagene, og hygge med hende. Hun har et tæt forhold til både far og mormor, og meget glad for at være sammen med dem. Men jeg er alligevel i tvivl om det kan skade at jeg er væk fra hende en uge, når hun ikke er ældre? Jeg har det selv hårdt med at skal være væk fra hende så længe, men samtidig synes jeg også det er nødvendigt for mig og min store datters forhold. Lige nu har jeg bare en rigtig dårlig samvittighed, fordi jeg er bange for at min mindste datter vil føle sig forladt

Håber du kan hjælpe mig! Tak.

Kh Christina

Lisbeths svar

Kære Christina! Deter da klart du er bekymret for om din datter kan undvære dig i en uge, hun er stadig lille og du tænker en uge er lang tid.

Og en uge er lang tid, alligvel med den alder hun har ,vil hun sandsynligvis ikke registrere om du er væk tre dage eller en uge.Hun e rikke gammel nok til AT VIDE HVOR LANG TI D DET ER.

Hun skal være i sine vante trygge omgivelser, sammen med sin trygehedsperson, nemlig far. mormor komme rogså på besøg. Hun vil opleve sig elsket, få al den nærvær og omsorg hun har brug for.af far og mormor.

Hun vil nok savne, og deter o.k, når der står et stort billede af en kærlig smilende mor, som ser på hende.Og hvis deter bakket op af far og mormor så vil jeg råde dig til at putte din dårlige samvittighed væk,og rejse med den store der trænger til dig.

Den lille klarer sig, hvis der har været problemer med savn og jalousi me dden store så e rdet en fantastisk chance for jer to at få genoprettet næværet,at hun får en oplevelse af at være på en førsteplads i en hel uge, og ikke nede af rangstigen i.f.h.t. lille søster.

Du vil selvfølgelig savne, alligvel håber jeg du kan være der for den store når du har tillid til at den lille har det godt..

Nu ønsker jeg jer to en vidunderlig ferie, med sol vand og lidt shopping som piger jo er glade for.

Håber du gør detder er det rigtige for jer.

Varme hilsne r

Lisbeth jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Mercedes & Catalinas Mor

Hej Lisbeth.

Mange tak for dit hurtige svar. Jeg er rigtig glad for at høre at du mener at det ikke vil skade hende. Nu føler jeg mig lidt mere rolig. Havde bare brug for at høre det fra en "professionel"

Kh Christina

Anmeld

4. april 2011

Manakauapo

Undskyld jeg lige blander mig lidt.

Men min svoger arbejder i Maribo, som ligger 150 km fra Nyborg, hvor resten af familien bor. Han  har overtaget en lille lejlighed dernede, som han bor i i hverdagene og kommer så hjem i weekenden.

Han har to børn på knapt 1 år og 6 år, og de klarer sig godt. Man kan selvfølgelig godt mærke på den mindste, at han klamrer sig lidt mere til sin far, når han er hjemme. Men ellers mærker de ikke sådan noget til det i hverdagene.

Så go for it! Din datter skal nok klare sig

Anmeld

7. april 2011

Mercedes & Catalinas Mor

Valkyrien skriver:

Undskyld jeg lige blander mig lidt.

Men min svoger arbejder i Maribo, som ligger 150 km fra Nyborg, hvor resten af familien bor. Han  har overtaget en lille lejlighed dernede, som han bor i i hverdagene og kommer så hjem i weekenden.

Han har to børn på knapt 1 år og 6 år, og de klarer sig godt. Man kan selvfølgelig godt mærke på den mindste, at han klamrer sig lidt mere til sin far, når han er hjemme. Men ellers mærker de ikke sådan noget til det i hverdagene.

Så go for it! Din datter skal nok klare sig

Det lyder godt, og beroliger mig helt sikkert med alle de gode erfaringer jeg hører fra folk

Anmeld

7. april 2011

tinasmor

Mercedes & Catalinas Mor skriver:

Hej Lisbeth.

Mange tak for dit hurtige svar. Jeg er rigtig glad for at høre at du mener at det ikke vil skade hende. Nu føler jeg mig lidt mere rolig. Havde bare brug for at høre det fra en "professionel"

Kh Christina

Jeg tror de bagdele der evt. kan være, klart vil blive opvejet med den gode ferie og oplevelse du oplever med den lille.

Tænker også på at hvis det var far der skulle væk (f.eks forretningsrejse eller lign) så ville han sikkert heller ikke tænke så meget over det.

Det er nok mest os mødre der spekulerer så meget over sådan noget.

Er sikker på at den lille vil have det hyggeligt når det kun er hende og far og mormor der skal hygge. Hun vil selvfølgelig savne dig, men det er jo hurtig glemt når mor og søster kommer hjem med fornyet energi.

Rigtig god tur.

Anmeld

8. april 2011

Mercedes & Catalinas Mor

tinasmor skriver:

Jeg tror de bagdele der evt. kan være, klart vil blive opvejet med den gode ferie og oplevelse du oplever med den lille.

Tænker også på at hvis det var far der skulle væk (f.eks forretningsrejse eller lign) så ville han sikkert heller ikke tænke så meget over det.

Det er nok mest os mødre der spekulerer så meget over sådan noget.

Er sikker på at den lille vil have det hyggeligt når det kun er hende og far og mormor der skal hygge. Hun vil selvfølgelig savne dig, men det er jo hurtig glemt når mor og søster kommer hjem med fornyet energi.

Rigtig god tur.

Tusind tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.