"Skader det mit barn på 19 måneder(er sammen med far) at undvære mor i en uge. "
Småbarn 19 månder er det o.k at undvære mor i en ugeHej Lisbeth.
Jeg skal en uge til Cypern med min store datter på 7 år her til maj. Det skal kun være mig og hende da hun har haft det svært med at være blevet storesøster, og savner at være alene med mig. Så planen er at vi skal have en ren mor-datter hygge ferie. Min lille datter på 19 måneder skal i den uge være sammen med sin far, i hendes vante omgivelser og med hendes faste rutiner. Derudover vil hendes mormor også komme forbi nogle af dagene, og hygge med hende. Hun har et tæt forhold til både far og mormor, og meget glad for at være sammen med dem. Men jeg er alligevel i tvivl om det kan skade at jeg er væk fra hende en uge, når hun ikke er ældre? Jeg har det selv hårdt med at skal være væk fra hende så længe, men samtidig synes jeg også det er nødvendigt for mig og min store datters forhold. Lige nu har jeg bare en rigtig dårlig samvittighed, fordi jeg er bange for at min mindste datter vil føle sig forladt
Håber du kan hjælpe mig! Tak.
Kh Christina
Lisbeths svar
Kære Christina! Deter da klart du er bekymret for om din datter kan undvære dig i en uge, hun er stadig lille og du tænker en uge er lang tid.
Og en uge er lang tid, alligvel med den alder hun har ,vil hun sandsynligvis ikke registrere om du er væk tre dage eller en uge.Hun e rikke gammel nok til AT VIDE HVOR LANG TI D DET ER.
Hun skal være i sine vante trygge omgivelser, sammen med sin trygehedsperson, nemlig far. mormor komme rogså på besøg. Hun vil opleve sig elsket, få al den nærvær og omsorg hun har brug for.af far og mormor.
Hun vil nok savne, og deter o.k, når der står et stort billede af en kærlig smilende mor, som ser på hende.Og hvis deter bakket op af far og mormor så vil jeg råde dig til at putte din dårlige samvittighed væk,og rejse med den store der trænger til dig.
Den lille klarer sig, hvis der har været problemer med savn og jalousi me dden store så e rdet en fantastisk chance for jer to at få genoprettet næværet,at hun får en oplevelse af at være på en førsteplads i en hel uge, og ikke nede af rangstigen i.f.h.t. lille søster.
Du vil selvfølgelig savne, alligvel håber jeg du kan være der for den store når du har tillid til at den lille har det godt..
Nu ønsker jeg jer to en vidunderlig ferie, med sol vand og lidt shopping som piger jo er glade for.
Håber du gør detder er det rigtige for jer.
Varme hilsne r
Lisbeth jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk